středa 18. září 2013

Udělat den hezčí ...

Moje milá odjela do velkoměsta a kuchyni nechala vychladlou.
A když je naše kuchyně vychladlá, polední hlad většinou lenivě zaženu kávou a nakrájeným jablkem ... pořád jsem se ještě nenaučil vařit.
Dnes jsem se nechal zlákat kolegy na oběd v nedaleké restauraci nevalné kvality a pověsti, že prý tam dnes mají i něco pro mě, trávožrouta. Je potřeba budovat hezké pracovní vztahy, tak jdu s nimi.
"Dal bych si tu vaší hrachovku, ale nejím maso. Můžete mi prosím místo té klobásky dát jen více kaše?"
Pozvednuté obočí Číšnika prozrazuje překvapení, ale profesionálně se usměje a že samosebou.
Dokonce se za chvíli vrátí z kuchyně a důvěrně pošeptá, že se kuchař nechá pozdravovat a zda bych neuvítal místo klobásky volské oko.
"To by bylo od něj moc hezké, děkuji!"
Všem nám donesl polévku a šel si po svém ... promíchám, koukne na mě játrový knedlíček v hovězím vývaru.
"Ehmm, omlouvám se pane, jen co jsem se vrátil do kuchyně, všem nám to došlo", stydlivě klopí Číšník oči a odebírá mi polévku.
Donáší megaporci kaše.
Je výborná, s čerstvým křupavým chlebem ...
Když platím, nezapomenu na slušné vychování a nakonec ještě pozdravuji nazpět pana Kuchaře a vzkazuji, že jsem si moc pochutnal a že mu děkuji. Pana Číšnika to potěšilo a prý vzkaz vyřídí.

Víte jak se říká, čiň dobro a dobro se Ti odvděčí (nebo prostě něco v tom smyslu)?

Otevřu prodejnu, první zákazník, už skoro odchází, pak se vrátí a začne děkovat.
Mně, klukům ze servisu, firmě, pánuBohu ... že už dlouho hledal někoho, kdo mu poradí a pomůže a že našel nás a jak je moc rád.
No prostě samá sluníčka, jednorožci zvracející duhu a hezká slova spokojeného zákazníka.
Potěšilo to, ne že ne!
Tak vám jen chci říct ... chvalte lidi kolem sebe, když je za co chválit.
Dělá to ten den opravdu hezčí ;-)

ilustrace Lyndon Hayes

1 komentář:

Denisa T. řekl(a)...

:) to je hezké! více takových restaurací, ochotných lidí a chválení!